Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 26, 2007

Δευτερεύουσαι δόξαι

Ουκ έστι τον λάθρα τι ποιούντα ων συνέθεντο προς αλλήλους εις το μη βλάπτειν μηδέ βλάπτεσθαι πιστεύειν ότι λήσει, καν μυριάκις επί του παρόντος λανθάνη· μέχρι γαρ καταστροφής άδηλον ει λήσει.

Κανένας από αυτούς που κρυφά κάνει κάτι ενάντια σε αυτά που συμφώνησαν οι άνθρωποι μεταξύ τους για να μη βλάπτουν και να μη βλάπτονται, δεν μπορεί να επαναπαύεται πως θα περνά απαρατήρητος, κι ας έχει μέχρι τώρα χίλιες φορές ξεφύγει· γιατί δεν είναι βέβαιο πως δεν θα αποκαλυφθεί ώσπου να πεθάνει.

ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
(Άπαντα, Κύριαι δόξαι, XXXV, εκδ. ΚΑΚΤΟΣ)


Ραφαήλ, Η Σχολή των Αθηνών

Τώρα θα μου πείτε, απ' όλη την αρχαιοελληνική γραμματεία γιατί εμένα μου ήρθε στο μυαλό αυτή η σχετικά απλοϊκή και αυτονόητη "δόξα". Ξέρω 'γω... επειδή, δυστυχώς, δεν παίζω και στα δάχτυλα την αρχαιοελληνική γραμματεία για να παραπέμψω (αυτή τη στιγμή που μου κατέβηκε) σε κάτι άλλο αντίστοιχο αλλά πιο βαρυσήμαντο, αλλά και επειδή μου ταίριαξε η λεπταίσθητη ειρωνία της υπονοούμενης απειλής:

Ούτε Θεία Δίκη (την οποία νομίζω δεν την υποληπτόταν ιδιαίτερα ο Επίκουρος), ούτε Ερινύες, ούτε Κόλαση, ούτε "μάγκα μου, έλα στη γωνία να σου ψιθυρίσω δυο κουβεντούλες για να μάθεις να φέρεσαι".
Η ίδια η αποκάλυψη είναι από μόνη της τιμωρία. Ακριβώς γιατί ενδέχεται να μη χρησιμέψει σε κανέναν και σε τίποτε, να πάει χαμένη δηλαδή.


Από αυτά που θα ονόμαζα, παραφράζοντας τη Νερίνα, "όταν μια (εργαζόμενη) γυναίκα πίνει, για να μην παραφερθεί".

15 σχόλια:

Ν.Α. Λάμπης είπε...

26-9-07
Νά 'σαι ευλογημένη που το δημοσίευσες.

Θα μπορούσε να το έχει πει κι ο Ναζωραίος...
Ή αλλοιώς : Ίσως νά 'χε διαβάσει τον Επίκουρο. Φιλομαθής ενγένει έδειχνε.

Όμως το πρόβλημα, Κακέ μας Μπελά, δεν είναι με εκείνους που ΛΑΘΡΑ «ποιούνται ων συνέθεντο προς αλλήλους εις το μη βλάπτειν μηδέ βλάπτεσθαι». Αυτούς τους στέλνουμε στον Εισαγγελέα. Τό 'χε πεί ο Ανδρέας, τό επανέλαβε ο Σημίτης, τό ...ξαναεπανέλαβε ο Καραμανλής.

Με τους ΦΩΡΑ ποιούντας κακουργίας τί γίνεται;

Έχουν συνήθως ασυλία.
Είτε από τη Βουλή είτε από την δικιά μας αδράνεια, τον εφησυχασμό, την ομφαλοσκόπηση...

Καλά μας ξυπνητούρια.

ritsmas είπε...

Σωστος ο τρόπος που πλησιάζεις ένα πραγματικά καυτό θέμα. Πράγματι, όταν καποιος αποκαλύπτεται, ειναι σαν να πέφτει ο ουρανός στο κεφάλι του. οι ενοχές του, οι φόβοι του,η κοινωνική απαξίωση και όχι μονο ειναι αρκετα και πολλές φορές περα από οποιαδήποτε αλλη τιμωρία

Καλησπερα
ριτς

ioeu είπε...

τον δ' επιπλάζοντα
άνεμοι φέροιεν
και μελέδωναι...


τον που κακό μου θέλει
άνεμοι να τον σέρνουνε
και έγνοιες...

της λατρεμένης μου "δεκάτης μούσας"

άσχετο(?) αλλά μ' αρέσει...

adaeus είπε...

Ποιός σε πείραξε? Να καλέσω προσκλητήριο μολυβένιου λόχου?

Ανώνυμος είπε...

Γουφ!
Εμού του κυνός το κείμενο ταιριάζει!
Καθώς όμως τα σκυλάκια σπανίως νοιώθουν ένοχα δεν θα σταθώ στο θέμα της τιμωρίας, που για μένα δεν έχει τόση σημασία.
Ωστόσο, θα ήθελα να επισημάνω, από τη σκυλίσια θέση μου, πως την διατύπωση τούτη ούτε απλοϊκή, ούτε αυτονόητη, μα ούτε και "δόξα" θα χαρακτήριζα. Ο Επίκουρος δεν ήταν δοξογράφος...
Από την άλλη αναρωτιέμαι: συμφώνησαν αλήθεια τέτοιο πράγμα, οι άνθρωποι μεταξύ τους, να μη βλάπτουν και να μη βλάπτονται;
Τι χαρά! Τι χαρά για το σκυλάκι!!

just me είπε...

N. Α. Λάμπη,
(Νά 'σαι ευλογημένη που το δημοσίευσες.)

Θα μπορούσε να το έχει πει κι ο Ναζωραίος...


Το είπες, όμως, εσύ και για να είμαι ειλικρινής, το προτιμώ!
:)))


Ριτς,
έγραψα τα γενικά εδώ και "ξεφορτώθηκα τον πόνο μου" στο μπλογκ σου. Για τα ίδια πράγματα (ή πρόσωπα) μιλούσα πάντως...
(και, σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ για την... ψήφο εμπιστοσύνης!)
:)


Γιάννη,
εσείς (οι ποιητές), οι μούσες σας και οι περίκλειστοι παράδεισοί σας φταίτε για όλα... Μας εκτοξεύετε όπου μας εκτοξεύετε, άντε μετά να επιβιώσουμε στο ανοχύρωτο και λασπερό κομματάκι του πλανήτη που αναλογεί στον καθένα μας!
:)))


Adaeus,
στρατηγέ μου, ο μολυβένιος στρατός μου είναι εκπαιδευμένος μόνο για σκιαμαχίες. Για μάχες σώμα με σώμα χρειάζονται ειδικές δυνάμεις.

Σκυλάκι,
θα επαναλάμβανα, ελαφρώς απελπισμένη, "μα πώς θα τα βγάλω εγώ πέρα με ένα διανοούμενο σκυλάκι", αλλά ευτυχώς πρόλαβε να με καθησυχάσει η Εmilly!
(την εν λόγω συμφωνία την είχαν κάνει κάτι πρωτόγονοι άνθρωποι στην εποχή του Επίκουρου, ευτυχώς όμως προόδευσαν γρήγορα και δεν την εφάρμοσαν ποτέ)

adaeus είπε...

Λοχίας παρακαλώ... Δεν γουστάρω υπερβολικές εξουσίες.

Ανώνυμος είπε...

Νιαου - γουφ γουφ - χίκ (τα μπέρδεψα).
Επιτέλους μια γυναίκα πίνει! Ακόμη και αν είναι για να ΜΗΝ παραφερθεί. (τι κουβέντα!)
Έτσι κι εγώ απόψε το γλεντάω: Φρίσκεις με κόκκινο κρασάκι. Αααα, μού'λειψε τόσον καιρό,
δεν βρίσκεις;

just me είπε...

...δεν βρίσκεις;

Εγώ βρίσκω ότι το μόνο που έλειπε από τη ζωή μου αυτή τη στιγμή ήταν ένα διανοούμενο σκυλάκι (μήπως γράφει και στίχους;)που τα κοπανάει κιόλας και μου 'ρχεται νυχτιάτικα κουρούμπελο!!!
Άντε τώρα να συμμεριστείς την αταραξία του "μη δοξογράφου" Επίκουρου!
:)

ellinida είπε...

Σωστός ο Επίκουρος. Οσο και να θέλει να κρυφτεί...
Εχω μιά απίστευτη διάθεση να χώσω μπουνιά (ναι εγώ, απίστευτο ε;). Επειδή έχω βγάλει τα ματογυάλια μου τα ροζ τελευταίως και βλέπω τους άλλους όπως ακριβώς είναι.
Κατάρα! Αυτές οι χειροβομβίδες ρεαλισμού δεν αντέχονται.
Ασε με να χώσω μία πριν τα ξαναβάλω.
Μήπως τα είδες πουθενά;
Καλό σ/κ όμορφη!

genna είπε...

τώρα μάλιστα θα συμφωνήσω, εφυγε ο πυρετός και βλέπω καλά...
σιγά μη χαλαλίσω και τη μπουνιά μου...

Kαλημέρα, Όμορφε Mπελά!

MenieK είπε...

"...δεν μπορεί να επαναπαύεται πως θα περνά απαρατήρητος"... Τις έγραφε τις μαλακιοδοξούλες του και ο φιλοσοφότατος!! Και πριν αρχίσετε να πετροβολάτε, σκεφτείτε όοοοοολα αυτά τα πρακτικά τύπου FBI και Foreign office που δημοσιεύονται πενήντα, εξήντα, εβδομήντα χρόνια μετά, όλα τα μεταθανάτια αποκαλυπτόμενα μυστικά μεγάλων (λέμε τώρα) ανδρών τε και γυναικών (φαιών) ινδαλμάτων, όσο και τα μυστικά κρυμένα σε ντουλάπια οικογενειακά, διαζύγια που ποτέ δεν εκδόθηκαν, απιστίες που ποτέ δεν ομολογήθηκαν, κλοπιμαία που ποτέ δεν ανακαλύφθηκαν, οικογενειακούς νεκρούς αδικαίωτα φαντάσματα σε σοφίτες και υπόγεια ... και ξαναδιαβάστε τον.
Οχι, δεν έχω καμιά αισιοδοξία για κανενός είδους δίκη ανθρώπινη ή θεία και η απλή αποκάλυψη δε μου κάνει καθόλου για αρκετή τιμωρία :(

Emilly είπε...

Meniek, ελάτε τώρα!
Είναι ωραίος ο Κήπος!

:))

just me είπε...

Meniek,
Οχι, δεν έχω καμιά αισιοδοξία για κανενός είδους δίκη ανθρώπινη ή θεία και η απλή αποκάλυψη δε μου κάνει καθόλου για αρκετή τιμωρία :(
...άρα συντάσσεσαι με τη λύση"μάγκα μου, έλα στη γωνία να σου ψιθυρίσω δυο κουβεντούλες για να μάθεις να φέρεσαι".

ΟK, νομίζω ότι, τελικά, θα σε χρειαστώ (όπως και την Ελληνίδα)!

(και όταν "καθαρίσουμε", θα φωνάξουμε την Genna και την Emilly και θα πάμε όλες μαζί για συζήτηση στον Κήπο
:)))

MenieK είπε...

Βέβαια, μικρή το δέμας... αλλά ναι το χεις (για περισσότερες πληροφορίες στον Adaeus)
Και όποτε χρειαστείς, μη διστάσεις... :)